سفارش تبلیغ
صبا ویژن

منبع کویل دار

 

منبع کویل دار :

در واحدهای مسکونی با تعداد خانوار بیشتر ساکن، و با تعداد طبقات بیشتر مسئله فشار آب و دسترسی به اب گرم همیشه یک بحران به شمار می رود در این واحدها استفاده از آبگرمکن ها و پکیج ها همواره با کمبود آب گرم روبرو هستند، مهندسین برای رفع این مشکلات که توسط کاربران پس از تماس عنوان می گردد، اقدام به طراحی و تولید منبع کویل دار نمودند. منبع کویل دار بعنوان یک مبدل حرارتی حرفه ای با دادا بودن یک کویل یا تعداد بیشتری کویل، آب موجود در سیستم لوله کشی ها را جمع آوری و گرم و ذخیره می کند و در هر ساعت از شبانه روز ابگرم تا دمای 60 درجه را در اختیار ساکنین و کاربران قرار می دهد. منبع کویل دار دارای یک مخزن استوانه شکل است که با متریال آهن سیاه ، گالوانیزه یا استیل ساخته می شود. بسته به سفارش مشتری و بودجه مالی کارفرما ممکن است جنس کویل نیز از مس ، برنج و یا استیل انتخاب گردد. اما در ادامه به ارایه برخی از اطلاعات رتبط با منبع کویل دار برای آگاه سازی بیشتر شما بسنده می کنیم تا با در دسترس داشتن این اطلاعات بتوانید منبع کویل دار  مناسبی را با قیمت مناسب خریداری نمایید.

کاربرد منبع کویل دار :

هدف از تهیه و خرید منبع کویل دار ،  چیزی جزء تامین و ذخیره آب گرم برای مدت زمان طولانی و با فوت کمترین زمان مقدور نمی باشد . تهیه آب بالاخص آب گرم و بهداشتی مسئله در واحدهای صنعتی ، نیمه صنعتی و خانگی در مقیاس های کوچک ، متوسط و بزرگ یکی از مهمترین اهداف نصب و خریداری منبع کویل دار می باشد . اما کارفرمایان در واحدههای زیر می توانند اقدام به خرید منبع کویل دار نمایند

  • هتلها
  • مسافرخانه ها
  • پانسیون ها بزرگ
  • رستورانها
  • مراکز تجاری
  • پاساژها
  • فروشگاههای زنجیره ای
  • صنایع نفت ، گاز ، پتروشیمی و  ...
  • مراکز اداری
  • واحدهای مسکونی آپارتمانی و مجتمع ها
  • صنایع غذایی و دارویی
  • موتورخانه های سبک و سنگین
  • پادگانها و قرارگاه های نظامی
  • خوابگاهها و دانشکده ها و...
  • بیمارستانها و درمانگاه ها

در هریک از کاربری های بالا به سبب همان جمعیت بالا و نیاز بیشتر به آب گرم دیگر نمی توان از سیستم های قدیمی تامین ابگرم از قبیل آبگرمکنهای مستقیم استفاده نمود.  منابع کویل دار با توجه به مزایای فراوان خود جایگاه خود را در واحدهای مذکور تثبت نمودند

تولید منبع کویل دار :

تولید منبع کویل دار در وهله اول آسان به نظر می رسد اما این تجهیزات نیز اطلاعات فنی خاص خود را می طلبد. گروه صنعتی سازآب با در اختیار داشتن کادری مجرب و مهندسین به نام کشوری توانایی تولید منبع کویل دار با بالاترین استانداردها و صادر نمودن آن به مرزهای خارج از ایران را داشته و قدمی ارزشمند در جهت خودکفایی اقتصادی و  رشد صنایع و تولیدات صنعتی گامی ارزشمند برداشته است. منابع کویل دار یک مبدل حرارتی پر بازده می باشد که در کاربری های سبک و نیمه سنگین بسیار مورد توجه قرار گرفته است. منبع کویل دار با بهره گیری از یک کویل در داخل مخزن خود و با استفاده از یک جریان همرفتی دمایی بین سیال گرم کننده و سیال گرم شونده و انرژی تولیدی از بویلر نیاز هر یک از کاربری های مذکور را برآورده می سازد. در این چرخه می توان از گرما و حرارت خروجی از بویلر استفاده بهینه نمود. منبع کویل دار نوعی مبدل حرارتی Shell and Tube  یا پوسته لوله می باشد. تولید منبع کویل دار نیازمند استفاده از طراحی و محاسبات دقیق مهندسی می باشد تا هنگامی که در موتورخانه ها استفاده می گردد ، حادثه آفرین نباشد و ضمنا بازده بالای نیز داشته باشد.. عوامل بسیاری در طراحی و انتخاب ظرفیت منابع کویلدار دخیل هستند که حتما باید مد نظر طراح و یا کارشناس پروژه شرکت سازاب یا هر شرکت دیگر قرار گیرند. از جمله این موارد میتوان به بار حرارتی ساختمان، ضریب ذخیره، ضریب همزمانی و ... اشاره نمود.

قیمت منبع کویل دار :

ضخامت بدنه ، ضخامت عدسی های محدب مورد استفاده ، جنس کویل مصرفی و ... بر قیمت منبع کویل دار تاثیر مستقیم خواهند داشت . برای خرید یک منبع کویل دار ممکن است هزینه ای بین 3 میلیون تا حتی 1 میلیارد تومان اختصاص یابد. قیمت منبع کویلی برای 10 واحد مسکونی با متراژ هر واحد 120 متر مربع البته دارای کیفیت بالای مواد اولیه مصرفی نهایتا بین 7 الی 10 میلیون تومان برآورد می گردد . چرا ما به صورت تقریبی قیمت را براورد می کنیم؟ قطعا این مسئله متاثر از نرخ ارز می باشد. قابل ذکر است با افزایش بهای تمام شده کویل ها و ورق گالوانیزه مورد استفاده در تولید منبع کویل دار بدلیل رشد قیمت مواد اولیه مصرفی و وجود تورم این قیمت روزانه در حال تغییر است . به جهت جلوگیری از ایجاد رقابت ناسالم و ارایه جنسی کم کیفیت با نازل ترین قیمت از ارایه قیمت دقیق در وب  سایت سازآب معذوریم. اگر استعلام خرید منبع کویل دار را از ما دارین می توانید با مشاوران این شرکت تماس بگیرید. اما مهمتین فرمول برا محاسبه قیمت منبع کویل دار به شرح زیر است :

قیمت منبع کویل دار برابر است با  وزن کویل مصرفی مورد استفاده ضربدر قیمت روز مس + وزن ورق فلزی مورد استفاده در ساخت مخزنی که قرار است کویل های مسی درون آن قرار گیرد ضربدر قیمت استیل یا ورق گالوانیزه بعلاوه هزینه رنگ + سود کارخانه تولید کننده منبع کویل دار اعم از افقی یا عمودی. منابع کویلدار گروه صنعتی سازآب در هر دو حالت ایستاده و افقی قابل تولید می باشد. ضخامت و ابعاد منبع کویل دار و کویلها  بمنظور کاهش هزینه و قیمت بهینه و اقتصادی به سفارش خریداران محترم قابل تغییر می باشد. سطوح حرارتی منبع کویل دار تولیدی شرکت سازآب طبق استاندارد های بین المللی و مقررات ملی ساختمان قابل تغییر می باشد. دقت کنید که منطور ما از واحد کوچک مسکونی ، واحد با زیر بنای حداکثر 75 متر مربع، واحد مسکونی متوسط یک واحد با متراژ 75 الی 120 متر مربع و واحد مسکونی بزرگ به واحد مسکونی با زیر بنای بالای 120 متر مربع و تعداد سرویس بهداشتی بیشتر در هر واحد می باشد. یک نکته مهم در ساخت منبع کویل دار توسط مهندسین شرکت سازاب این است که برای ارایه طرح اولیه مهندسین از  نرم افزار SolidWork استفاده می کنند.

دمای آب درون مخزن منبع کویل دار و مبحث بیاوری لژیونلا :

منبع آبگرم کویل دار برای تولید و ذخیره سازی آبگرم در دماهای بالای 50 درجه (عموما بین 50 الی 70) استفاده می گردد. در این موضوع باید دقت شود، زیرا در صورت کاهش دمای آب ذخیره به زیر 50 درجه باکتری لژیونا، نوعی باکتری که در دماهای بین 25 الی 50 درجه سانتی گراد رشد و زندگی می کند رشد خواهد کرد. این باکتری سبب بیماری هایی مثل سینه پهلو می گردد. در کل خهر جا که تجمیع آب وجود د اشته باشد قطعا با بحث رشد میکرو ارگانیسم ها از جمله باکتری لژیونلا  روبرو خواهید بود. دمای آب بهینه در موتورخانه های خانگی، 60 الی 70 درجه سانتی گراد می باشد. در منبع کویل  دار از  پمپ سیر کوله برای گرم نگه داشتن آب تا دمای 60 درجه در تمامی ساعات استفاده می کنند. پمپ برگشت که به پمپ سیر کوله معروف می باشد مانع اتلاف آب و گرما در منبع کویل دار و کاربری ها می باشد . یکی از معایب دیگر منابع تامین آب گرم از قبیل منبع دوجداره حرارتی و یا منبع انبساطی این است که مدت زمان زیادی صرف دسترسی به آب گرم می شود چرا که دستگاه بعد از باز شدن شیر آب مصرفی واحدها شروع به کار می نماید و تقریبا زمان زیادی طول می کشد تا آب گرم به دست اشخاص آن کاربری برسد . طراحان و متخصصان با نصب یک عدد پمپ سیر کوله در مسیر برگشت آب گرم مصرفی از واحد های ساختمانی آن را درون مخزن ذخیره می نماید و به هنگام باز نمود شیر آب سریعا آب گرم در دسترس افراد قرار می گیرد . توجه داشته باشید که همواره قبل و بعد از پمپ سیرکوله ، شیر قرار می دهند تا در صورت نقص پمپ به راحتی بتوان آن را از مدار خارج نمود .

منبع کویل دار تک کویله :

قطعا منبع کویل دار نیز مانند سایر تجهیزات مولفه های زیادی برای طبقه بندی دارد. یکی از این پارامترهای تفکیک مدلهای منبع کویل دار، تعداد کویل تعبیه شونده در داخل منبع کویل دار می باشد. منبع کویل دار تک کویل تنها از یکی کویل برای تبادل حرارت استفاده می کند و این کویل انرژی گرمایی خود را مستقیما از حرارت خروجی از بویلر دریافت می کند و اغلب در کاربری های کوچکتر از این مدل استفاده می گردد. اما گاهی در ظرفیتهای بالا برای جلوگیری از توقف کار منبع کویل دار به هنگام خرابی یک کویل ، از منبع کویل دار دو کویله استفاده می کنند در منبع کویل دار دوکویله یک کویل انرژی حرارتی خود را از انرژی خورشیدی دریافت می کند و دیگری از بویلر دریافت می کند که دو کویل مجزا به کار خود ادامه می دهند و عملکرد هیچ یک بر دیگری تاثر نخواهد گذاشت جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با منبع کویل دار و انواع آن به وب سایت سازآب مراجعه نمایید.